2η Απριλίου Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου
Η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου, την ημέρα που γεννήθηκε ο μεγάλος Δανός παραμυθάς Χανς Κρίστιαν Άντερσεν.
Σε όλες τις χώρες, τα παιδιά, οι συγγραφείς, οι εικονογράφοι, οι μεταφραστές, οι βιβλιοθηκονόμοι, οι εκδότες και οι εκπαιδευτικοί γιορτάζουν την παγκόσμια αυτή ημέρα με διάφορες εκδηλώσεις σε σχολεία, βιβλιοθήκες, βιβλιοπωλεία, πλατείες και άλλους χώρους, δείχνοντας έτσι την αγάπη και το ενδιαφέρον τους για τα βιβλία και το διάβασμα.
Στο 1ο Γυμνάσιο διαβάσαμε παραδοσιακά Παραμύθια που έγραψαν οι μαθητές/τριες του Α2 συμμετέχοντας στην καμπάνια Διαβάζω Δυνατά ,ενισχύοντας έτσι την καλλιέργεια της αγάπης για τα βιβλία και τη Λογοτεχνία. Η καθηγήτρια κ. Χατζηβασιλείου Φωτεινή , θεολόγος μοιράστηκε με τα παιδιά του Α2 και Α3 το παραμύθι της “Ο βασιλιάς δεινόσαυρος έγινε κλόουν” κερδίζοντας τις καρδιές τους.
Ακόμη οι μαθητές/μαθήτριες της Α και Β τάξης απάντησαν σε ερωτηματολόγιο “Διαβάζουν τα παιδιά σήμερα και τι”, που δημιούργησαν οι εκπαιδευτικοί κ. Καλύβα Στέλλα, πληροφορικός και κ. Φώτη Κατερίνα, φιλόλογος ανιχνεύοντας τη στάση των σημερινών παιδιών απέναντι στο βιβλίο, τη Λογοτεχνία και το διάβασμα.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα οι μαθητές/τριές μας διαβάζουν στον ελεύθερο χρόνο τους. Τα κορίτσια σε μεγαλύτερο ποσοστό από τα αγόρια. Όμως η έρευνα κατέδειξε την ανάγκη αποδοχής κάθε τύπου αναγνώσματος ως σημαντικής πρώτης πύλης εισόδου στο διάβασμα (κόμικς, περιοδικός τύπος , graphic novel κλπ).
Πρώτη προτίμηση τους είναι τα ξενόγλωσσα βιβλία. Δεύτερα στη σειρά ακολουθούν τα λογοτεχνικά, παρήγορο στη σημερινή εποχή. Και τρίτη επιλογή των παιδιών αποτελούν τα αστυνομικά και βιβλία περιπέτειας μαζί με τα παραμύθια, με μικρή διαφορά, επηρεασμένα ίσως από την ενασχόλησή τους με αυτά, καθώς τη φετινή χρονιά πραγματοποιούμε στο σχολείο μας πολιτιστικό πρόγραμμα με τίτλο “Αν θα μπορούσα τον κόσμο να άλλαζα θα ξεκινούσα από τα παραμύθια-Μελέτη περίπτωσης τα παραμύθια των αδελφών Γκριμ”. Ακόμη γνωρίζουν, έχουν μεγαλώσει με βιβλία του Ευγένιου Τριβιζά σε πολύ μεγάλο ποσοστό και ακολουθούν στη σειρά η Άλκη Ζέη και η Ζώρζ Σαρρή. Συμπερασματικά το ερωτηματολόγιο για την αναγνωστική συμπεριφορά και τις αναγνωστικές προτιμήσεις των μαθητών/τριών της Α και Β γυμνασίου του σχολείου μας κατέδειξε ότι τα παιδιά διαβάζουν καθημερινά. Λίγο αλλά διαβάζουν και προς αυτή την κατεύθυνση πρέπει να επενδύσουμε όλοι, γονείς, εκπαιδευτικοί και πολιτεία.