Βράβευση για τους 2ους Πανελλήνιους Μαθητικούς Αγώνες Νεοελληνικής Γλώσσας: «Η γλώσσα μου … ο κόσμος μου»!



Με ιδιαίτερη χαρά το 1ο Γυμνάσιο Σερρών συμμετείχε στον 4ο Πανελλήνιο Μαθητικό Οικονομικό Διαγωνισμό (ΠΑΜΟΔ), που διοργανώθηκε από το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο, με θέμα: «Η Εξέλιξη της Οικογενειακής Οικονομίας στην Ψηφιακή Εποχή».
Οι μαθητές της Α’ Γυμνασίου, μέσα από τη συμμετοχή τους, ερεύνησαν τον τρόπο με τον οποίο οι νέες τεχνολογίες και οι ψηφιακές αγορές επηρεάζουν την καθημερινότητα και την οικονομική διαχείριση μιας σύγχρονης οικογένειας. Παράλληλα, ανέδειξαν τη σημασία του ψηφιακού οικονομικού εγγραμματισμού και της υπεύθυνης χρήσης του διαδικτύου στις καταναλωτικές συνήθειες.
Η συμμετοχή των μαθητών αποτέλεσε μια δημιουργική εμπειρία που συνέδεσε το μάθημα της Οικιακής Οικονομίας με ζητήματα της σύγχρονης ζωής, δίνοντας στα παιδιά τη δυνατότητα να καλλιεργήσουν την κριτική τους σκέψη, τη συνεργασία και τη δημιουργικότητά τους.
Θερμά συγχαρητήρια σε όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες για την προσπάθεια και τη συμμετοχή τους. Ευχόμαστε να συνεχίσουν με τον ίδιο ενθουσιασμό να αναζητούν νέες γνώσεις και εμπειρίες.
Υπεύθυνες Καθηγήτριες: Ντάμα Μαρία, ΠΕ 80 Καλύβα Στέλλα, ΠΕ 86
Επειδή, ΦΤΑΣΜΕΝΕΣ οι προλήψεις σε μια καθαρότητα μαθηματική θα μας βοηθούσανε να κατα νοήσουμε τη βαθύτερη δομή του κόσμου σύμφωνα με τον Οδυσσέα Ελύτη, ευχαριστούμε το Σύνδεσμο Φιλολόγων και το Παράρτημα της Μαθηματικής Εταιρείας Σερρών για αυτή την πνευματική γιορτή που έγινε στις Σέρρες, στις 24 και 25 Απριλίου 2026,το 1ο Πανελλήνιο Μαθητικό Συνέδριο Μαθηματικά και Λογοτεχνία, σε μια προσπάθεια να γεφυρώσουν τους δύο κόσμους που συχνά θεωρούνται αντίθετοι.
Επειδή, Τ’ ΑΝΩΤΕΡΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΜΟΥ τα έκανα στο Σχολείο .…
συγχαίρουμε και είμαστε περήφανοι για τους 22 μαθητές και μαθήτριες της Γ τάξης που με μεγάλη χαρά και δημιουργικό πνεύμα, συμμετείχαν στο 1ο Πανελλήνιο Μαθητικό Συνέδριο που διεξήχθη στην πόλη μας,με εκλεκτούς καλεσμένους ,όπως ο Τεύκτρος Μιχαηλίδης ,μαθηματικός, μεταφραστής ,συγγραφέας και η Άννα Βακάλη, Ε.ΔΙ.Π Δημιουργικής Γραφής στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας , την οποία ευχαριστούμε ιδιαίτερα για το Εργαστήριο Δημιουργικής Γραφής ,που μας έκανε όλους ,μαθητές και καθηγητές, πλουσιότερους.
Η ομάδα του σχολείου μας, αποτελούμενη από 22 παιδιά παρουσίασε εισήγηση με θέμα Η αξιοποίηση της Δημιουργικής Γραφής στη συν γραφή Ποιημάτων με μαθηματικούς όρους. Μελετώντας το ποίημα Δύο χιλιάδες 22 του Τριαντάφυλλου Κωτόπουλου, καθηγητή Νεοελληνικής Λογοτεχνίας και Δημιουργικής Γραφής, από την τελευταία του ποιητική συλλογή, Νοτιοανατολικά της Ποίησης, εκδ. Μανδραγόρας, τον οποίο ευχαριστούμε από καρδιάς για την ευγενική παραχώρηση του ποιήματός του, πειραματίστηκε με τη γλώσσα χρησιμοποιώντας μαθηματικούς όρους ως δομικά υλικά για τη σύνθεση δικών της στίχων. Μετέτρεψε τις εξισώσεις σε συναίσθημα και τους αριθμούς σε εικόνες, αποδεικνύοντας ότι η ακρίβεια των Μαθηματικών μπορεί να συναντήσει τη συγκίνηση της Ποίησης.
Με την πολύτιμη καθοδήγηση της εικαστικού του σχολείου μας, Γιαννακούδη Μαρίας, οι μαθητές/τριες μας μετέτρεψαν τα ποιήματά τους σε καλλιτεχνικές συνθέσεις. Έτσι οι στίχοι τους αποδόθηκαν με καλλιτεχνικές δημιουργίες οι οποίες πλαισίωσαν την παρουσίασή μας στο συνέδριο, κερδίζοντας τις εντυπώσεις και αποδεικνύοντας ότι η δημιουργικότητα δεν γνωρίζει στεγανά ανάμεσα στις επιστήμες και τις τέχνες. Στην ίδια ανήκει και η καλλιτεχνική σύλληψη πίνακα με την οποία τα παιδιά οπτικοποίησαν το ποίημα Δύο χιλιάδες 22 του Τριαντάφυλλου Κωτόπουλου ,θέλοντας έτσι να τον ευχαριστήσουν.
Όλη αυτή η πολυεπίπεδη προσπάθεια, ποιητικά κείμενα ,που επιμελήθηκαν οι φιλόλογοι Τερζή Ειρήνη και Φώτη Κατερίνα, και έργα τέχνης— «ντύθηκε» ψηφιακά μέσα από μια εντυπωσιακή ηλεκτρονική παρουσίαση στο Canva, με βίντεο και ηχητική απαγγελία, των ποιημάτων από τα ίδια τα παιδιά ,την οποία επιμελήθηκε η καθηγήτρια Γερμανικών του σχολείου μας, Βαρναλίδου Μαρία. Αξίζει να σημειωθεί ότι το ποίημα Δύο χιλιάδες 22 του Τριαντάφυλλου Κωτόπουλου μεταφράστηκε και ηχογραφήθηκε και στα Γερμανικά.
Συγχαρητήρια σε όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες μας για το μεράκι και τη δημιουργικότητά τους καθώς και το πνεύμα συνεργασίας που επέδειξαν καθόλη τη διάρκεια της εργασίας τους. Πολλά συγχαρητήρια τους αξίζουν και για την άψογη παρουσίασή τους στο συνέδριο,που μας συγκίνησε όλους. Τους ευχόμαστε να είναι γεροί /ές και να συνεχίσουν την πορεία τους αυτή και στο Λύκειο. Στους γονείς τους ευχόμαστε να είναι γεροί,να καμαρώνουν τα παιδιά τους και να τα στηρίζουν. Για άλλη μία φορά αποδεικνύεται ότι το σχολείο μας είναι ένας χώρος όπου η γνώση γίνεται πράξη και η δημιουργικότητα καλλιεργείται επιτρέποντας στα παιδιά μας να ανθίσουν.




Με μεγάλη χαρά συγχαίρουμε τις μαθήτριες Μαριαλένα Τσέπελα, και Αλεξάνδρα Παπανίκου της Γ΄τάξης και τις μαθήτριες Δήμητρα Φώτη και Μανδαλαρίδου Βασιλεία της Α΄τάξης για τη συμμετοχή τους στον διαγωνισμό ζωγραφικής „Meine grüne Traumschule- Το πράσινο σχολείο των ονείρων μου“ που συνδιοργάνωσαν η σύμβουλος Γερμανικής Γλώσσας κ. Ευθυμιάδου Μελίνα και η Τοπική Επιτροπή Καθηγητών Γερμανικής Γλώσσας Σερρών στο πλαίσιο ημερίδας που πραγματοποιήθηκε στη Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών το Σάββατο, 28.03.2026.
Οι δημιουργίες των παιδιών ξεχώρισαν για τη φαντασία, την ευαισθησία και τη δημιουργικότητά τους, αποτυπώνοντας με μοναδικό τρόπο το όραμά τους για ένα «πράσινο» και βιώσιμο σχολείο και αποδεικνύοντας πως η καλλιτεχνική έκφραση και η εκπαίδευση μπορούν να συνδυαστούν δημιουργικά.
Στον διαγωνισμό συμμετείχαν συνολικά 150 μαθητές και μαθήτριες της Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης Σερρών.
Στο βίντεο που ακολουθεί μπορείτε να δείτε τα έργα τους:
https://youtu.be/H1wLqHOjN7Y?si=SlqyF2Uuufz2L9Ta
Μαριαλένα Τσέπελα

Αλεξάνδρα Παπανίκου

Δήμητρα Φώτη

Μανδαλαρίδου Βασιλεία

Οι Μαθητές μας ζωγραφίζουν το «Πράσινο Σχολείο» των ονείρων τους Read More »

Το 1ο Γυμνάσιο Σερρών ανέδειξε την αριστεία των μαθητών του, κατακτώντας την 1η θέση στους 2ους Πανελλήνιους Μαθητικούς Αγώνες Νέας Ελληνικής Γλώσσας (σχολικό έτος 2025-2026). Οι επτά μαθητές (Κοτοπούλου Μαρία-Αθανασία, Μίσσα Ελένη, Πεχλιβανίδου Παρασκευή, Τσολακίδου Ελισάβετ, Τσολακίδης Γεώργιος-Σάββας, Γούνα Γεωργία και Διονυσίου Σοφία) που εκπροσώπησαν το σχολείο στις δύο φάσεις των Αγώνων, υπό την καθοδήγηση των φιλολόγων τους (Διονυσίου Αργυρούλας, Πατσιάκα Μαρίας, Τερζή Ειρήνης) κατάφεραν να ξεχωρίσουν ανάμεσα σε δεκάδες σχολεία από όλη την Ελλάδα, επιβεβαιώνοντας την παράδοση που χτίζει το σχολείο στην καλλιέργεια της ελληνικής γλώσσας. Συγχαρητήρια στους μαθητές μας!
Θα θέλαμε να εκφράσουμε θερμές ευχαριστίες στον Σύλλογο Αποφοίτων Φιλοσοφικής Σχολής Α.Π.Θ., «ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ» και ιδιαίτερα στην επιτροπή των Αγώνων, για την ευκαιρία που δόθηκε στους μαθητές μας να συμμετάσχουν για μία ακόμη χρονιά. Πρόκειται για μια διοργάνωση που έχει κερδίσει το ενδιαφέρον και την αγάπη των μαθητών, ενώ, παράλληλα, προσφέρει πολύτιμα οφέλη στους συμμετέχοντες.
Οι διαγωνιζόμενοι έρχονται σε επαφή με τον πλούτο της γλώσσας μας, αναπτύσσοντας την ικανότητα ορθής έκφρασης, την κριτική τους σκέψη και τον ψηφιακό γραμματισμό. Επιπρόσθετα, η διάκρισή τους είναι καρπός συλλογικής προσπάθειας, διδάσκοντας στα παιδιά την αξία της συνεργασίας για την επίτευξη ενός κοινού στόχου.
Το σχολείο μας κατακτά την πρώτη θέση σε Αγώνες Νέας Ελληνικής Γλώσσας για δεύτερη φορά, γεγονός που αποδεικνύει ότι η συστηματική δουλειά και η αγάπη για τη γνώση αποδίδουν καρπούς. Η διάκριση αυτή δεν τιμά μόνο το 1ο Γυμνάσιο, αλλά και ολόκληρη την εκπαιδευτική κοινότητα των Σερρών. Παράλληλα, υπενθυμίζει σε όλους μας ότι η γλώσσα μας είναι ο “κόσμος μας” και ένα από τα πολυτιμότερα εφόδια για το μέλλον των νέων μας.

Ολοκληρώθηκαν με μεγάλη επιτυχία οι 2οι Πανελλήνιοι Μαθητικοί Αγώνες Νέας Ελληνικής Γλώσσας Γυμνασίων που διοργάνωσε διαδικτυακά ο Σύλλογος Αποφοίτων Φιλοσοφικής Σχολής Α.Π.Θ. «Φιλόλογος» σε συνεργασία με Συμβούλους Εκπαίδευσης Φιλολόγων.
Στον προκριματικό αγώνα που πραγματοποιήθηκε στη διαδικτυακή πλατφόρμα Webex την Τρίτη 10 Μαρτίου 2026 πήραν μέρος σχεδόν 500 μαθητές και μαθήτριες που εκπροσώπησαν 70 γυμνάσια από όλη την Ελλάδα. Αξίζει εδώ να σημειωθεί η συμμετοχή ενός σχολείου με ιδιαίτερο συμβολισμό, του ομογενειακού εννιάχρονου σχολείου «Πνοή Ζωής» από το Αργυρόκαστρο. Πολύτιμη ήταν η συνεργασία των 150 φιλολόγων-συνδέσμων που εκτός από την προετοιμασία των μαθητών τους ανέλαβαν και το έργο της επιτήρησης των πενταμελών ομάδων στα 70 ψηφιακά δω-μάτια (breakout sessions), στα οποία κατανεμήθηκαν.
Στις ομάδες δόθηκαν θέματα σε μορφή Google form, που περιλάμβανε συνδέσμους (links) που οδηγούσαν σε αυθεντικό ψηφιακό περιβάλλον έγκριτων δικτυακών τόπων καθώς και δραστηριότητες προσαρμοσμένες στην ψηφιακή συνθήκη που α-φορούσαν τις δεξιότητες κατανόησης γραπτού και πολυτροπικού λόγου και παραγωγής γραπτού λόγου. Αξίζει να σημειωθεί ότι για πρώτη φορά στον φετινό διαγωνισμό δόθηκε και ένα θέμα σχετικό με την ανάπτυξη της κριτικής στάσης των μαθητών απέναντι στα παράγωγα της Τεχνητής Νοημοσύνης. Τα γραπτά αξιολογήθηκαν από την Επιστημονική Επιτροπή των Αγώνων, την οποία αποτέλεσαν Πανεπιστημιακοί, Σύμβουλοι Εκπαίδευσης Φιλολόγων και μέλη του Δ.Σ. του «Φιλολόγου».
Την Παρασκευή 20 Μαρτίου 2026 όλες οι μαθητικές ομάδες και οι φιλόλογοι-σύνδεσμοι συγκεντρώθηκαν και πάλι στη Webex. Αρχικά η Πρόεδρος της Επιστημονικής Επιτροπής, η Ομότιμη Καθηγήτρια Άννα Αναστασιάδη-Συμεωνίδη, ανακοίνωσε τα αποτελέσματα του προκριματικού αγώνα, στον οποίο ξεχώρισαν και προκρίθηκαν για τον τελικό αγώνα τέσσερις ομάδες: του 1ου Γυμνασίου Κατερίνης, του 1ου Γυμνασίου Σερρών και δύο σχολείων που ισοβάθμησαν στην τρίτη θέση, του 3ου Γυμνασίου Αλίμου και του 3ου Γυμνασίου Ηρακλείου Κρήτης. Οι ομάδες αυτές αμέσως μετά αποσύρθηκαν σε ειδικά ψηφιακά δωμάτια, για να προετοιμαστούν για την τέταρτη γλωσσική δεξιότητα, την παρουσίαση προσχεδιασμένου προφορικού λόγου. Όση ώρα οι ομάδες προετοιμάζονταν για τις παρουσιάσεις τους, όλοι οι υπόλοιποι, μαθητές και εκπαιδευτικοί, πήραν μέρος σε μια «Γιορτή γλώσσας» που περιλάμβανε διαδραστική ομιλία της εξαιρετικής κ. Μαρίας Μητσιάκη, Αναπληρώτριας Καθηγήτριας Γλωσσολογίας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, διανθισμένη με κουίζ σχετικά με τον επιστημονικό και τον γλωσσικό γραμματισμό.
Στο καθαρά διαγωνιστικό κομμάτι μετά τις παρουσιάσεις των προσχεδιασμένων προφορικών ομιλιών από τους εκπροσώπους των τεσσάρων ομάδων, η Επιστημονική Επιτροπή αποφάσισε ομόφωνα και απένειμε
το πρώτο βραβείο στην ομάδα του 1ου Γυμνασίου Σερρών,
το δεύτερο βραβείο στην ομάδα του 3ου Γυμνασίου Ιλίου και
το τρίτο βραβείο εξίσου στις ομάδες του 1ου Γυμνασίου Κατερίνης και του 3ου Γυμνασίου Ηρακλείου Κρήτης.
Για την απονομή βραβείων, επαίνων και δώρων στους μαθητές και στις μαθήτριες καθώς και στους εκπαιδευτικούς των τεσσάρων αυτών σχολείων ο «Φιλόλογος» έχει προγραμματίσει ειδική εκδήλωση βράβευσης, η οποία θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 17 Μαΐου στο ιστορικό Παλαιό Κτίριο της Φιλοσοφικής Σχολής του Α.Π.Θ.
Αξίζουν όμως συγχαρητήρια όχι μόνο οι μαθητές και οι μαθήτριες που πρώτευσαν, αλλά όλα τα παιδιά που κόντρα στο πνεύμα της εποχής αγωνίστηκαν τον «καλόν αγώνα» της γλώσσας, και βέβαια οι εμπνευσμένοι φιλόλογοι που τα καθοδήγησαν. Να είμαστε όλοι και όλες καλά, λοιπόν, για να ανταμώσουμε και του χρόνου στους 3ους Πανελλήνιους Αγώνες Γλώσσας!
https://philologos.web.auth.gr/oloklirosi-ton-2on-panellinion-mathitikon-agonon-neas-ellinikis-glossas-2026/
1ο Βραβείο για το 1ο Γυμνάσιο Σερρών Read More »
Η 9η Φεβρουαρίου καθιερώθηκε από την UNESKO ως παγκόσμια ημέρα της Ελληνικής γλώσσας και αποτελεί μια ιστορική αναγνώριση μιας γλώσσας που υπήρξε λίκνο του παγκόσμιου πολιτισμού.
Το σχολείο μας το 1ο Γ/σιο Σερρών τίμησε την ημέρα αυτή διοργανώνοντας τον 5ο Ενδοσχολικό Αγώνα Γλώσσας και Ορθογραφίας στον οποίο συμμετείχαν με ενθουσιασμό 100 μαθητές από όλες τις τάξεις του Γ/σιου .Μέσα από τον διαγωνισμό αυτό δόθηκε η ευκαιρία στους μαθητές μας, να αναγνωρίσουν τον σημαντικότατο ρόλο της γραμματικής και ετυμολογικής λειτουργίας των λέξεων ,να εκτιμήσουν τη μοναδικότητα και τον πλούτο της και να συνειδητοποιήσουν την αξία της .
Οι μαθητές μας συνεργάστηκαν ,σκέφτηκαν ,συνδύασαν ,αντάλλαξαν γνώσεις και γνώμες και απάντησαν σε ασκήσεις ορθογραφίας ,ετυμολογίας, σημασιολογίας και λεξιλογίου που επιμελήθηκαν οι φιλόλογοι Διονυσίου Αργυρούλα .,Πατσιάκα Μάρω και Τερζή Σοφία.Ειρήνη.
Η ομάδα που συγκέντρωσε την υψηλότερη βαθμολογία ήταν η πρώτη ομάδα του Α3.
Στη δεύτερη θέση ισοψήφισε η πρώτη ομάδα του Α1 με τη δεύτερη ομάδα του Γ4.
Στην Τρίτη θέση ισοψήφισε η δεύτερη ομάδα του Γ2 με η πρώτη ομάδα του Γ4.
Συγχαρητήρια στη νικήτρια ομάδα αλλά και σε όλους τους μαθητές για τη συμμετοχή τους.!!!!!



9 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ Read More »

Η Διεύθυνση και ο Σύλλογος Καθηγητών του 1ου Γυμνασίου Σερρών εκφράζουν τα θερμά τους συγχαρητήρια στους μαθητές της Α΄ τάξης: Αλευρά Αθανασία, Γιαννακίδου Άννα-Ευαγγελία, Προσηλιακό Στέφανο, Προσηλιακό Χρήστο και Τσολακίδη Γεώργιο-Σάββα για την επιτυχία τους στον διαγωνισμό μαθηματικών «Διόφαντος», που διεξήχθη στις 7 Νοεμβρίου 2025 υπό την αιγίδα της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας.
Οι παραπάνω μαθητές/τριες θα λάβουν μέρος στην επόμενη φάση του διαγωνισμού το Σάββατο 17 Ιανουαρίου 2026 (9πμ-12πμ.) στο 3ο Γενικό Λύκειο Σερρών. Τους ευχόμαστε καλή συνέχεια σε κάθε επόμενο μαθηματικό εγχείρημα, με στόχο τη διαρκή ανάπτυξη της γνώσης και της αγάπης για τα μαθηματικά!
ΕΠΙΤΥΧΟΝΤΕΣ ΘΑΛΗ 2025 Read More »

Το 1ο Γυμνάσιο συμμετείχε στον Διαγωνισμό Πληροφορικής και Υπολογιστικής Σκέψης Bebras, που συνδιοργάνωσε το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) σε συνεργασία με τη Μονάδα Καινοτομίας για τις Γυναίκες, την Ερευνητική Μονάδα στην Τεχνητή Νοημοσύνη «ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ» και την OpenAIRE. Την Πέμπτη 20 Νοεμβρίου 2025 και ώρα 12:30 – 13:15 στο εργαστήριο Η/Υ του σχολείου, μαθητές και μαθήτριες των Α’ και Β’ τάξεων, με συντονίστρια την εκπαιδευτικό Πληροφορικής Καλύβα Στέλλα, κλήθηκαν να λύσουν 10 σύντομα και διασκεδαστικά προβλήματα λογικής και υπολογιστικής σκέψης. Ο διαγωνισμός στοχεύει στην καλλιέργεια δεξιοτήτων επίλυσης προβλημάτων και στην ενίσχυση της δημιουργικής και αλγοριθμικής σκέψης.
Διαγωνισμός Πληροφορικής και Υπολογιστικής Σκέψης Bebras 2025 Read More »

O Σύνδεσμος Φιλολόγων Νομού Σερρών για τρίτη συνεχή χρονιά διοργάνωσε το Διεθνές Φεστιβάλ Ποίησης, το οποίο φέτος ήταν αφιερωμένο στη μελοποιημένη ποίηση του Μίκη Θεοδωράκη και έλαβε χώρα την Παρασκευή 21 και το Σάββατο 22 Νοεμβρίου. Συμμετείχαν 10 ποιητές από το εξωτερικό (Αμερική, Νορβηγία, Σουηδία, Ισπανία…), 20 ποιητές από την Ελλάδα και μαθητές/μαθήτριες της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Σερρών με δικές τους δημιουργίες.
Το 1ο Γυμνάσιο, με υπεύθυνες καθηγήτριες την Αικατερίνη Φώτη και Αργυρούλα Διονυσίου, εκπροσώπησε επάξια για δεύτερη συνεχή χρονιά η μαθήτρια της Γ΄ Γυμνασίου, Παρασκευή- Ιωάννα Πεχλιβανίδου, απαγγέλλοντας το ποίημα που συνέθεσε με τίτλο «Ακόμα περιμένω…», μεταφρασμένο και στα αγγλικά, συνομιλώντας με το ποίημα του Μίκη Θεοδωράκη, «Μαργαρίτα Μαργαρώ».
Ο Διευθυντής και ο Σύλλογος Διδασκόντων αισθάνονται ιδιαίτερη υπερηφάνεια και συγχαίρουν τη μαθήτρια τόσο για την εμπνευσμένη ποιητική της δημιουργία όσο και για την εκφραστική απαγγελία.
Θερμά συγχαρητήρια αξίζουν ο Σύνδεσμος Φιλολόγων Νομού Σερρών και η άξια Πρόεδρός του, Ισιδώρα Μάλαμα, καθώς και η οργανωτική επιτροπή που με τη φιλοπονία και την οργανωτικότητά τους καθιέρωσαν αυτόν τον πολύτιμο για τον τόπο μας, διεθνούς εμβέλειας θεσμό. Οι ποιητικές δημιουργίες και οι μουσικοχορευτικές συνθέσεις μάς ταξίδεψαν στον υπέροχο κόσμο της τέχνης.

Η συμμετοχή του 1ου Γυμνασιου στο 3ο Διεθνές Φεστιβάλ Ποιησης 2025 Read More »

Το 1ο Γυμνάσιο συμμετείχε στον 86ο Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό (Π.Μ.Δ.) στα Μαθηματικά «Ο ΘΑΛΗΣ», που διοργάνωσε η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία (Ε.Μ.Ε.) . Σκοπός του διαγωνισμού είναι η καλλιέργεια της μαθηματικής σκέψης και της ευγενούς άμιλλας μεταξύ των μαθητών σε ένα καθαρά διανοητικό τομέα αλλά και η επιλογή των μαθητών που θα στελεχώσουν τις ομάδες που θα συμμετάσχουν στους Διεθνείς Μαθηματικούς Διαγωνισμούς. Την Παρασκευή 7 Νοεμβρίου 2025 και ώρα 12:00 – 14:00, μαθητές/τριες των Β’ και Γ’ τάξεων των Γυμνασίων με επιμέλεια του υποδιευθυντή Μαδεμτζόγλου Γιάννη, μαθηματικό και τη βοήθεια της Σαρρή Αντωνίας μαθηματικού του σχολείου, συμμετείχαν στον Μαθητικό Διαγωνισμό. Επίσης μαθητές/τριες της Α΄ τάξης διαγωνίστηκαν ταυτόχρονα στον 7ου Διαγωνισμού στα Μαθηματικά «Διόφαντος» που διοργάνωσε το τοπικό παράρτημα της Ε.Μ.Ε.




86ος Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός (Π.Μ.Δ.) στα Μαθηματικά «Ο ΘΑΛΗΣ» Read More »

Το σχολείο μας είχε την τιμή να συμμετάσχει στον 3ο Πανελλήνιο Μαθητικό Οικονομικό Διαγωνισμό για το σχολικό έτος 2024-2025, ο οποίος διοργανώθηκε από το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο στο πλαίσιο του Ειδικού Προγράμματος Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας της Σχολής Κοινωνικών Επιστημών, με την υποστήριξη των Εργαστηρίων Μάνατζμεντ & Δημόσιας Διοίκησης και Οικονομικής Ανάλυσης και Πολιτικής.
Ο φετινός διαγωνισμός είχε ως θέμα:
«Ο ρόλος της διαφήμισης στη διαμόρφωση της καταναλωτικής συμπεριφοράς στη σύγχρονη οικονομία»
και στόχευε στην ευαισθητοποίηση των μαθητών/τριών του Γυμνασίου γύρω από βασικά ζητήματα της οικονομικής επιστήμης.
Η ομάδα μας, αποτελούμενη από δέκα μαθητές και μαθήτριες της Α΄ Γυμνασίου, συμμετείχε με ενθουσιασμό και υπευθυνότητα, αξιοποιώντας τις γνώσεις που απέκτησαν κατά τη διδασκαλία του κεφαλαίου 2 «Οικονομικά της οικογένειας». Ο διαγωνισμός πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά την Τρίτη 11 Μαρτίου 2025 στο Εργαστήριο Πληροφορικής του σχολείου μας, με υπεύθυνη εκπαιδευτικό την Ντάμα Μαρία καθηγήτρια Οικιακής Οικονομίας και Καλύβα Στέλλα καθηγήτρια πληροφορικής και υπεύθυνη της αίθουσας πληροφορικής.
Θερμά συγχαρητήρια σε όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες για την ενεργό συμμετοχή τους και την πολύτιμη εμπειρία που απέκτησαν μέσα από αυτή τη διαδικασία!
Η διαδικτυακή τελετή βράβευσης του ΕΑΠ θα γίνει διαδικτυακά μέσω WEBEX https://hou.webex.com/meet/brinia.vasiliki την Τετάρτη 14 Μαΐου 2025 ώρες 11:00-12:00 όπου θα βραβευτούν τα Γυμνάσια, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές/τριες τους που έλαβαν βραβείο.
Συμμετοχή του 1ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ στον 3ο Πανελλήνιο Μαθητικό Οικονομικό Διαγωνισμό Read More »
Με μεγάλη μας χαρά σας ανακοινώνουμε τη συμμετοχή της ομάδας μας(A τάξης Γυμνασίου) με το έργο “Δημιουργούμε για το κλίμα”στον Πανελλήνιο Σχολικό Διαγωνισμό “Bravo Schools 2025” για τους 17 Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ.
Το έργο μας συνδέεται με τον 13ο Στόχο βιώσιμης ανάπτυξης “δράση για το κλίμα”
Μπορείτε να δείτε τη συμμετοχή μας και να μας στηρίξετε με την ψήφο σας κάνοντας αντιγραφή-επικόλληση στον παρακάτω σύνδεσμο
https://bravo-schools.inactionforabetterworld.com/voting-by-school/1o-gymnasio-serrwn.2356.html

Το σχολείο μας 1o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΕΡΡΩΝ
συμμετέχει στο
Bravo Schools 2025
στον 8ο Πανελλήνιο Σχολικό Διαγωνισμό
για τους 17 Παγκόσμιους Στόχους
στον οποίο καταγράφονται οι προτάσεις των μαθητών για
τη δημιουργία ενός καλύτερου κόσμου!
Ψηφίστε τώρα τις καλύτερες πρωτοβουλίες & δράσεις
με στόχο την επιβράβευση των σχολικών προτάσεων.
Αναδείξτε τις καλύτερες εργασίες ώστε να ενταχθεί
το σχολείο μας, ως κέντρο ενημέρωσης και αφύπνισης
της τοπικής μας κοινότητας και να ενταχτεί στο
Δίκτυο Πρεσβευτών των 17 Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης!
Η ΣΤΗΡΙΞΗ ΟΛΩΝ ΣΑΣ ΕΙΝΑΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ!
Διάρκεια ψηφοφορίας μέχρι την Πέμπτη 15 Μαΐου
ή αντιγράψτε και επικολλήστε το σύνδεσμο της ψηφοφορίας
https://bravo-schools.inactionforabetterworld.com/voting-by-school/1o-gymnasio-serrwn.2356.html
Η ΓΝΩΜΗ ΣΑΣ ΜΕΤΡΑΕΙ!
Στα Bravo Schools 2025 αναδεικνύονται τα σχολεία με τις καλύτερες συμμετοχές ανά Παγκόσμιο Στόχο
μέσα από την αξιολόγηση της Κριτικής Επιτροπής και
την ψηφοφορία του κοινού.
Απονέμονται
| Έπαινος Συμμετοχής σε ΟΛΑ τα σχολεία που συμμετέχουν! | Τιμητική Διάκριση στις καλύτερες από κάθε κατηγορία συμμετοχές! | Βραβείο Ψηφιακός εξοπλισμός στους νικητές! |
Συμμετοχή στον πανελλήνιο διαγωνισμό bravo schools 2025 Read More »
Η Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων προκηρύσσει τον 4ο Πανελλήνιο διαγωνισμό Βιολογίας Γυμνασίου (ΠΔΒ –Γ), ο οποίος
αφορά μαθητές/τριες μόνο της Γ τάξης Γυμνασίου που φοιτούν σε δημόσια ή ιδιωτικά Γυμνάσια και θα διεξαχθεί στις 15/5/2025.
Ο διαγωνισμός θα διεξαχθεί διαδικτυακά μέσω της εκπαιδευτικής πλατφόρμας e-me σε κάθε Γυμνάσιο όπου θα εκδηλωθεί ενδιαφέρον από μαθητές/τριες, οι οποίοι πρέπει να το δηλώσουν στη Δ/νση του σχολείου μαζί με την Υπεύθυνη Δήλωση του κηδεμόνα τους. Οι μαθητές/μαθήτριες θα συμμετάσχουν με τους προσωπικούς τους λογαριασμούς στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (ΠΣΔ). Ο διαγωνισμός περιλαμβάνει μία σειρά από ερωτήσεις – δραστηριότητες οι οποίες μπορεί να περιλαμβάνουν ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής, ασκήσεις εναπόθεσης (drag & drop) καθώς και άλλων εργαλείων που παρέχει η πλατφόρμα.
Εξεταστέα ύλη θα είναι η διδακτέα ύλη σχολικού έτους 2024-2025 (114352/Δ2 – 02.10.2024) για τη Γ’ Γυμνασίου, συμπεριλαμβανομένων των εικόνων και των λεζάντων.
Συγκεκριμένα
Κεφάλαιο 1 Οργάνωση της ζωής – Βιολογικά συστήματα 1.1Τα μόρια της ζωής 1.2Κύτταρο η μονάδα της ζωής Κεφάλαιο 2 Οι οργανισμοί στο περιβάλλον τους 2.1 Ισορροπία στα βιολογικά οικοσυστήματα 2.2 Οργάνωση και λειτουργίες οικοσυστήματος – Ο ρόλος της ενέργειας Κεφάλαιο 5 Διατήρηση και συνέχιση της ζωής 5.1 Το γενετικό υλικό οργανώνεται σε χρωμοσώματα 5.2 Η ροή της γενετικής πληροφορίας 5.3 Αλληλόμορφα 5.4 Κυτταρική διαίρεση 5.5 Κληρονομικότητα 5.6 Μεταλλάξεις Κεφάλαιο 7 Εξέλιξη 7.1 Η εξέλιξη και οι μαρτυρίες της – Βιοχημικές αποδείξεις 7.2 Η εξέλιξη του ανθρώπου.
Ο διαγωνισμός θα διεξαχθεί εντός του ωρολογίου προγράμματος την Πέμπτη 15 Μαΐου 2025 και ώρα 12.00-14.00 στις σχολικές μονάδες.
Οι δηλώσεις συμμετοχής από κάθε σχολείο πρέπει να υποβληθούν προς την ΟΕ από Πέμπτη 10 Απριλίου 2025 ως και Παρασκευή 9 Μαΐου 2025.
Οι μαθητές/τριες πρέπει να δηλώσουν συμμετοχή μέχρι την Πέμπτη 8 Μαΐου 2025 στη γραμματεία του Σχολείου.
Αναλυτικές οδηγίες στη σχετική προκήρυξη και στον ιστότοπο του διαγωνισμού
4ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Βιολογίας Γυμνασίου 2025. Read More »

Το 1 ο Γ/σιο Σερρών συμμετείχε στους 1 ους Πανελλήνιους Αγώνες Νέας Ελληνικής Γλώσσας που διοργάνωσε ο Σύλλογος Αποφοίτων Φιλοσοφικής σχολής Α.Π.Θ «ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ» σε συνεργασία με τους Συμβούλους Εκπαίδευσης Φιλολόγων για το σχολικό έτος 2024-2025. Η πενταμελής ομάδα που εκπροσώπησε το σχολείο μας υπό την καθοδήγηση των φιλολόγων Διονυσίου Α, Πατσιάκα Μ και Τερζή Ε. αποτελούνταν από τους μαθητές Μίσσα Ελένη (Α1),Κοτοπούλου Μαρία – Αθανασία (Α3)Πεχλιβανίδου Παρασκευή – Ιωάννα(Β2),Χατζηευστρατιάδη Παύλο (Β2) και Στοΐλα Δήμητρα(Β3) Σκοπός των αγώνων είναι να ενισχυθεί το ενδιαφέρον των μαθητών/τριών του Γυμνασίου για την ελληνική γλώσσα, αλλά και να διευρυνθούν οι γλωσσικοί τους ορίζοντες και να αναπτυχθούν δεξιότητες συνεργασίας, μέσα από παιγνιώδεις και ομαδοσυνεργατικές δραστηριότητες. Ταυτόχρονα, οι Αγώνες Γλώσσας στοχεύουν με τρόπο δημιουργικό αφενός στον εμπλουτισμό και στη διεύρυνση του γλωσσικού μαθήματος σύμφωνα με τους στόχους που τίθενται στα Προγράμματα Σπουδών και αφετέρου στην ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών σε ζητήματα διδακτικής της ελληνικής σε τυπικό αλλά και ψηφιακό περιβάλλον.
ΣΥΜΜΕΤΟΧΉ 1ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΣΤΟΥΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΓΛΩΣΣΑΣ 2025 Read More »
Την Τρίτη 11 Μαρτίου 2025, μαθητές και μαθήτριες της Α’ Γυμνασίου του σχολείου μας συμμετείχαν στον 3ο Πανελλήνιο Μαθητικό Οικονομικό Διαγωνισμό, που διοργανώνεται από το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο στο πλαίσιο του μαθήματος της Οικιακής Οικονομίας.
Το θέμα του φετινού διαγωνισμού ήταν: «Ο ρόλος της διαφήμισης στη διαμόρφωση της καταναλωτικής συμπεριφοράς στη σύγχρονη οικονομία». Ο διαγωνισμός έχει ως στόχο την ενίσχυση της οικονομικής αντίληψης και του οικονομικού γραμματισμού των μαθητών/τριών, βοηθώντας τους να κατανοήσουν βασικές οικονομικές έννοιες μέσα από βιωματικές δραστηριότητες.
Οι μαθητές, υπό την καθοδήγηση της υπεύθυνης εκπαιδευτικού, διδάχθηκαν το αντίστοιχο κεφάλαιο της Οικιακής Οικονομίας, πραγματοποίησαν ασκήσεις προσομοίωσης και συμμετείχαν στην εξέταση μέσω της ειδικής πλατφόρμας του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου.
Ο διαγωνισμός πραγματοποιήθηκε στο εργαστήριο πληροφορικής του σχολείου, με υπεύθυνες καθηγήτριες την κ. Ντάμα Μαρία (ΠΕ80) και την κ. Καλύβα Στέλλα (ΠΕ 86).
Συγχαίρουμε θερμά τους μαθητές και τις μαθήτριες για τη συμμετοχή και την προσπάθειά τους!
Συμμετοχή του 1ου Γυμνασίου Σερρών στον 3ο Πανελλήνιο Μαθητικό Οικονομικό Διαγωνισμό Read More »

Ο Πανελλήνιος Διαγωνισμός Φυσικής «Αριστοτέλης» Α’, Β’, Γ’ Γυμνασίου και Α’, Β’ Λυκείου, διεξήχθη ενδοσχολικά σε όλη τη χώρα και τα ελληνικά σχολεία του εξωτερικού, σε μία φάση την Παρασκευή 7 Μαρτίου 2025 (12:00-14:00).
Το Σχολείο μας συμμετείχε με μαθητές/τριες και από τις τρεις τάξεις τους οποίους επαινούμε και ευχαριστούμε για την συμμετοχή τους!
Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί
Α’ τάξη Μαδεμτζόγλου Ι., Μαντιού Α.
Β’ τάξη Τολανούδης Μ.
Γ’ τάξη Κατιρτζόγλου Α.
Πανελλήνιος Διαγωνισμος Φυσικής «Αριστοτέλης» 2024-25 Read More »
Στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Ημέρας για την Ελληνική Γλώσσα (9 Φεβρουαρίου ) το 1ο Γυμνάσιο Σερρών διοργάνωσε και φέτος τον 4ο Ενδοσχολικό Διαγωνισμό Ορθογραφίας για τους μαθητές του Γυμνασίου μας. Την διοργάνωση ανέλαβαν οι Φιλόλογοι Πατσιάκα Μαρία, Τερζή Ειρήνη και Διονυσίου Αργυρούλα με τη βοήθεια και των υπολοίπων εκπαιδευτικών του σχολείου. Συμπαραστάτης στην όλη προσπάθεια ήταν και ο Διευθυντής του Γυμνασίου κ. Κρουστάλης Χρίστος.
Η διεξαγωγή του διαγωνισμού ορθογραφίας εντάσσεται στον γενικότερο στόχο της καλλιέργειας της φιλαναγνωσίας και της αγάπης για την ελληνική γλώσσα. Μέσα από τον διαγωνισμό αυτό δίνεται η ευκαιρία στους μαθητές να συνειδητοποιήσουν την αξία της, να εκτιμήσουν τη μοναδικότητα και τον πλούτο της και να αναγνωρίσουν τον σημαντικότατο ρόλο της γραμματικής και ετυμολογικής λειτουργίας των λέξεων.
Οι μαθητές με τη συμμετοχή τους στο διαγωνισμό εξοικειώνονται με την ελληνική γλώσσα και αναγνωρίζουν τη σημαντικότητά της, αφού αυτή αποτελεί τον κυριότερο τρόπο έκφρασης των σκέψεων και των συναισθημάτων. Ο διαγωνισμός στοχεύει επίσης στην καλλιέργεια του κλίματος συνεργασίας και στο πνεύμα της άμιλλας μεταξύ των μαθητών.
Στους αγώνες συμμετείχαν με ενθουσιασμό 90 μαθητές από όλες τις τάξεις του Γυμνασίου. Η ομάδα που συγκέντρωσε την υψηλότερη βαθμολογία ήταν η δεύτερη ομάδα του τμήματος Γ3.Στη Δεύτερη θέση βρέθηκε η ομάδα του Α2 και στην τρίτη θέση η ομάδα του Β2 τμήματος.
Συγχαρητήρια στη νικήτρια ομάδα καθώς και σε όλους τους μαθητές για τη συμμετοχή τους.
Παρακάτω μπορείτε να δείτε φωτογραφικό υλικό από την ημέρα του Διαγωνισμού.
4ος Ενδοσχολικός Διαγωνισμός Ορθογραφίας Read More »
Αγαπητές μαθήτριες, αγαπητοί μαθητές
Η Ένωση Ελλήνων Φυσικών θα πραγματοποιήσει και φέτος τον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Φυσικής 2025.
Είναι μια ευκαιρία για να δοκιμάσετε τις γνώσεις σας.
Η πρώτη φάση του Διαγωνισμού θα γίνει στις 1 Φεβρουαρίου 2025 εξ αποστάσεως, από τον υπολογιστή του σπιτιού σας.
Η ύλη είναι:
Α ́ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ:
Από το βιβλίο Η Φυσική με πειράματα, Α ́ Γυμνασίου, της Συγγραφικής Ομάδας: Γ. Θ. Καλκάνη και από τον
Εργαστηριακό οδηγό (Νέος), του μαθήματος Φυσική Β ́ Γυμνασίου, των Ν. Αντωνίου, Π. Δημητριάδη, κ.ά.,
οι ενότητες:
Για περισσότερες πληροφορίες και για εγγραφή στην πλατφόρμα του διαγωνισμού κάντε κλικ
ΕΔΩ
“Αρίσταρχος” Πανελλήνιος Διαγωνισμός Φυσικής 2025 (ΕΕΦ) Read More »
Επειδή η ποίηση έχει τις ρίζες της στην ανθρώπινη ανάσα και τι θα γινόμασταν ,αν η πνοή μας λιγόστευε, συγχαίρουμε τον Σύνδεσμο Φιλολόγων Νομού Σερρών και ιδιαίτερα την πρόεδρο κ. Ισιδώρα Μάλαμα,που έφερε τους ποιητές και τις ποιήτριες στην πόλη μας και την ποίηση στις καρδιές των μαθητών/τριών μας, καθώς και τον καλλιτεχνικό διευθυντή του φεστιβάλ κ. Κωτόπουλο Τριαντάφυλλο, Καθηγητή Δημιουργικής Γραφής και Λογοτεχνίας, ο οποίος ανοίγει δρόμους φωτισμένους μέσω της δημιουργικής γραφής.
Τριάντα τρεις ποιητές και ποιήτριες από όλο τον κόσμο τίμησαν την πόλη μας και αγκάλιασαν τη μεγαλειώδη προσπάθεια του Συνδέσμου Φιλολόγων Νομού Σερρών.
Επειδή η αληθινή ποίηση δεν είναι ανακάλυψη μα αποκάλυψη ευχαριστούμε θερμά την κ. Ελένη Αρτεμίου Φωτιάδου , ποιήτρια και καλλιτεχνική διευθύντρια του Φεστιβάλ Ποίησης Λάρνακας για το υπέροχο ποίημα της ¨Ο δρόμος που θα έπρεπε να πάρουμε¨,πάνω στο οποίο δούλεψαν μαθητές και μαθήτριες μας ανταποκρινόμενοι στην πρόσκληση να γράψουν Πάνω σ ένα ξένο στίχο. Ήταν μεγάλη χαρά και τιμή να την γνωρίσουμε από κοντά. Η ευγένεια,η προσηνής προσωπικότητα ,το ήθος της θα μας μείνουν αξέχαστα.
Επειδή η ποίηση λειτουργεί σαν μια ζωντανή αλυσίδα δημιουργίας ,συγχαίρουμε την μαθήτρια της Β τάξης Πεχλιβανίδου Παρασκευή- Εύη,η οποία αντλώντας έμπνευση από το ποίημα ¨Ο δρόμος που θα έπρεπε να πάρουμε¨ μετέφερε τη δική της οπτική,φέρνοντας ζωή σε νέες εικόνες και συναισθήματα σύμφωνα με την κ. Ελένη Αρτεμίου Φωτιάδου, με την ποιητική της δημιουργία Δρόμοι ζωής.
Ο διεθυντής και ο σύλλογος καθηγητών του 1ου Γυμνασίου συγχαίρουν τους γονείς της μαθήτριας για την ευαισθησία,το ήθος και τη συνολική της παρουσία στο Φεστιβάλ Ποίησης ,που μας συγκίνησε. Υπεύθυνη της δράσης, κ. Φώτη Κατερίνα,φιλόλογος.
ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΟΥ 1ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΣΤΟ 2ο ΔΙΕΘΝΕΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΠΟΙΗΣΗΣ ΣΕΡΡΩΝ Read More »
Με επιτυχία ολοκληρώθηκε την 25η Οκτωβρίου 2024, η πρώτη έκθεση φωτογραφίας μαθητών!/τριών και εκπαιδευτικών στο 1ο Γυμνάσιο, με θέμα “Το Καλοκαίρι μου”!
Μετά από πρόσκληση του Εργαστηρίου Εικαστικών του σχολείου μας και της υπεύθυνης καθηγήτριας Γιαννακουδη Μαρίας, μαθητές /τριες και εκπαιδευτικοί του σχολείου μας, έλαβαν μέρος στην έκθεση με την παρουσίαση πολύ εντυπωσιακών φωτογραφιών τις οποίες τράβηξαν το καλοκαίρι, οι ίδιοι .
Η συμμετοχή ήταν μεγάλη και από τις δύο πλευρές! Τις 3 πιο ενδιαφέρουσες φωτογραφίες των μαθητων/τριών επέλεξαν με ψήφο τους οι εκπαιδευτικοί ενώ αντίστοιχα την πρώτη φωτογραφία εκπαιδευτικού, είχαν την ευκαιρία να ψηφίσουν οι μαθητες/τριες όλου του σχολείου!
Κατά σειρά πρωτεραιοτητας βραβεύτηκαν οι φωτογραφίες της Φίλιππίδου Ιολης, με φωτογραφία στο Mont Blanc, η Κακαριδου Βασιλική με φωτογραφία στην Λήμνο και η Καμπουρογλου Ευαγγελία με φωτογραφία στη Χαλκιδική . Από τους εκπαιδευτικούς βραβεύτηκε η φωτογραφία του Κατιρτζογλου Άνθιμου, στον Όλυμπο.




Έκθεση Φωτογραφίας :”Το Καλοκαίρι μου” Read More »
Την Τετάρτη 5 Ιουνίου 2024 στο Σχολείο μας είχαμε τη χαρά να δώσουμε σε 8 παιδιά μας τις Βεβαιώσεις Συμμετοχής τους στο φετινό Πανελλήνιο Διαγωνισμό Βιολογίας Γυμνασίου.
Ο Διαγωνισμός αυτός γίνεται για τρίτη χρονιά φέτος και όσον αφορά τα Γυμνάσια απευθύνεται μόνο σε μαθητές/τριες της τρίτης τάξης. Κάθε χρόνο λοιπόν παιδιά με υψηλή επίδοση στη Βιολογία συμμετέχουν μαζικά και με χαρά στο Διαγωνισμό αυτό προσδοκώντας να διακριθούν σε Πανελλήνιο επίπεδο. Φέτος στο Σχολείο μας είχαμε τις περισσότερες συμμετοχές και τις υψηλότερες επιδόσεις από τις προηγούμενες χρονιές, γεγονός βέβαια που μας χαροποιεί ιδιαίτερα.
Οι επιδόσεις των δικών μας παιδιών φέτος κυμάνθηκαν ιδιαίτερα ψηλά. Έδωσαν σωστές απαντήσεις από 93 έως 113 (!!) σε σύνολο 120.
Τι να πεί κανείς λοιπόν για αυτά τα παιδιά;
Όλα τα παιδια, όταν φεύγουν από το Σχολείο μας, για να συνεχίσουν τις σπουδές τους σε Λύκεια ή ΕΠΑΛ, μας συγκινούν και ταυτόχρονα μας μελαγχολούν καθώς συνειδητοποιούμε πλέον πως δε θα τα έχουμε μαζί μας του χρόνου. Μάλιστα μετά από τρία συνεχή χρόνια συνεργασίας. Αυτό το αισθανόμαστε όλοι όσοι διδάσκουμε, άλλος πολύ και άλλος λιγότερο και μάλιστα για ΟΛΑ τα παιδιά είτε αυτά συνεργάστηκαν άψογα μαζί μας είτε μας προβλημάτισαν με τη συμπεριφορά τους. Ειδικά αυτά τα τελευταία παιδιά είναι ίσως βαθύτερα μες στην καρδιά και το μυαλό μας καθώς με τον τρόπο τους ζήτησαν και πήραν από μας περισσότερη προσοχή, ενδιαφέρον και στήριξη απλά γιατί όλα αυτά τους έλειπαν και με τον τρόπο τους τα ζήτησαν από εμάς τους δασκάλους τους.
Τι να πει κανείς όμως για παιδιά σαν και αυτά του φετινού διαγωνισμού Βιολογίας που όχι απλά συνεργάστηκαν άψογα μαζί μας για τρία χρόνια αλλά ταυτόχρονα ήταν υπόδειγμα ήθους, συμπεριφοράς και εργατικότητας, αποτελώντας ένα τεράστιο κεφάλαιο ελπίδας για τον εαυτό τους πρώτα, την οικογένεια τους ύστερα αλλά και για όλη την Ελληνική κοινωνία γενικότερα!!
Χαιρόμαστε που υπήρξαμε δάσκαλοι τους, διδάσκωντας και μαθαίνοντας απ΄αυτά τα παιδιά. Τους συγχαίρουμε θερμά λοιπόν όπως και τους γονείς τους διότι αποτέλεσμα και των δικών τους κόπων και προσπαθειών είναι οι επιδόσεις και το ήθος των παιδιών τους.
Πολλά συγχαρητήρια λοιπόν και καλές επιτυχίες στο μέλλον.
Καλό καλοκαίρι.
Ο υπεύθυνος του διαγωνισμού για το 1ο Γυμνάσιο Σερρών.
Μιχάλης Τολανούδης
Χημικός






Βεβαιώσεις συμμετοχής στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Βιολογίας 2023-24 Read More »
Μια όμορφη και συγκινητική τελετή βράβευσης πραγματοποιήθηκε στο 1ο Γυμνάσιο από τη συντονίστρια φιλολόγων κ. Αλεξανδρίδου Ευτέρπη, το Διευθυντή κ.Κρουστάλλη Χρίστο και το Σύλλογο των καθηγητών με την παρουσία της καταξιωμένης και αγαπητής Σερραίας ποιήτριας Χουλιούμη -Γκαϊτατζή Δέσποινας η οποία μας έκανε την τιμή να παραβρεθεί.
Αρχικά η κ. Χουλιούμη – Γκαϊτατζή Δέσποινα μίλησε στους μαθητές/τριες της Γ τάξης για το λυτρωτικό ρόλο της Ποίησης στη ζωή μας. Στη συνέχεια έδωσε πολλά συγχαρητήρια στις δύο μαθήτριες της Γ τάξης του σχολείου μας που διακρίθηκαν σε πανελλήνιο διαγωνισμό δημιουργικής γραφής στην ποίηση καταλαμβάνοντας η Στοΐλα Σμαράγδα τη 2η θέση ,με το ποίημά της Η ποίηση μια παυσίπονη σταγόνα σε έναν ωκεανό λύπης…δεν είναι λίγο και η Δάρα Μαρία την 3η θέση,με το ποίημά της Ποιητική Μοναξιά.
Τέλος πρόσφερε στις δύο μαθήτριες από μια δική της ποιητική συλλογή, Λιγοστεύουν οι λέξεις, έκδ. Μελάνι ,2017 και Με λένε Εύα , εκδ. Μανδραγόρας ,2023, δώρο του συλλόγου καθηγητών του 1ου Γυμνασίου.








ΤΕΛΕΤΗ ΒΡΑΒΕΥΣΗΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΙΗΤΡΙΑ ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΓΚΑΙΤΑΤΖΗ-ΧΟΥΛΙΟΥΜΗ Read More »

Επειδή η ποίηση θέλει ψυχή και όχι κανόνες ,ο Διευθυντής Κρουστάλλης Χρίστος και ο Σύλλογος του 1ου Γυμνασίου συγχαίρει τις μαθήτριες της Γ τάξης Στοϊλα Σμαράγδα, η οποία πήρε το 2ο βραβείο με το ποίημα της “ Η Ποίηση … μια παυσίπονη σταγόνα σ’ έναν ωκεανό λύπης. Δεν είναι λίγο” και Δάρα Μαρία, η οποία πήρε το 3ο βραβείο με το ποίημά της “ Ποιητική Μοναξιά“,στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Δημιουργικής Γραφής Στην Ποίηση με θέμα : “Η Ποίηση… μια παυσίπονη σταγόνα σ’ έναν ωκεανό λύπης. Δεν είναι λίγο”, που συνδιοργανώθηκε από το Πρότυπο ΓΕΛ Μυτιλήνης του Πανεπιστημίου Αιγαίου και το Γυμνάσιο Αγιάσου.
Επειδή η ποίηση είναι μια στιγμή αθωότητας,γεμάτη επαναστατικές δυνάμεις είμαστε περήφανοι/ες για όλες τις μαθήτριές μας που με τόλμη και θάρρος δεν δίστασαν να δοκιμαστούν σε νέους τρόπους έκφρασης ,να μιλήσουν και να συνομιλήσουν με τον εαυτό τους και με την Τέχνη. Αντίστοιχα συγχαρητήρια ανήκουν και στους γονείς- κηδεμόνες τους για την υποστήριξη. Πολλά μπράβο στις δύο μαθήτριές μας για τη διάκριση καθώς και σε όλα μας τα παιδιά για τη συμμετοχή.
Υπεύθυνοι καθηγητές: Μαδεμτζόγλου Ιωάννης,υποδιευθυντής,Φώτη Κατερίνα,φιλόλογος.